Thursday, May 7, 2015

Naš zadatak


DRAGI POLAZNICI - IAKO MOŽDA VEĆ GODINAMA UPORNO GRADITE KUĆU KAO
SAMOUKI MAJSTOR ILI PLAĆATE AMATERE DA JE SAGRADE, A KUĆA SE STALNO RUŠI-  ZNAJTE- SVE VAŠE POTROŠENE GODINE TRUDA NEĆE DRŽATI CIGLE NA OKUPU - SVE DOK VAS MAJSTOR NE PODUČI KAKO!

Shodno tome, engleski jezik Vas ne može naučiti onaj koji  naučio da ga predaje. Mnogo je onih koji ga govore kao maternji (svaki Englez, Australijanac, Amerikanac, Kanađani, Novozelanđani..).
 Istinski poznavaoci engleskog jezika (Adrian Tennant, Mario Rinvolucri, Michael Swan, Jeremy Harmer, Penny Ur, David Hutchinson) se sve više suprotstavljaju teorijama o “native speaker-ima” kao kvalifikaciji za idealnog predavača ili predavača uopšte. Prvenstveno zato što bi na taj način moja ili Vaša baka mogla da predaje srpski jezik stranim diplomatama samo zato što je “native speaker” srpskog jezika!
NIJE ZNANJE ZNANJE ZNATI, VEĆ JE ZNANJE: I ZNATI-I ZNATI KAKO ZNANJE PREDATI!

     Prema tome i oni koji su neki jezik naučili i diplomirali moraju učiti dalje, istraživati i pratiti nauku koju predaju!
Svaki dan rada u učionici je otkrovenje, novo saznanje, praksa koja ponekada pobija teorije koje smo učili!
     U učionici se rađaju i nastaju nastavnici, ali i  nove metode i pristupi, uz potvrdu osnovnih jezičkih principa. Tako se nastava jezika danas ponovo vraća na koncept dvo-jezične učionice: gde se maternji jezik mora upotrebljavati radi razjašnjenja, uvođenja novih jedinica, uvida u razumevanje materije.
    Mi se upravo zbog toga razlikujemo od svih onih koji tvrde da su “eksperti” za engleski jezik, a čitavog života posluju u podrumima, bez fiskalne kase, daju popuste od 40-50% cele godine, mesečne rate koje su bagatelne, ili im je glavni adut da su “najjeftiniji”, a profesori su im poliglote koje predaju po više jezika odjednom (ne zna se šta su diplomirali), ili imaju “native speaker”-e kao predavače.
    Kvalitetni profesionalci, profesori engleskog jezika stranog (britanskog, američkog, kanadskog ili australijskog) porekla dolaze povremeno u Srbiju, a češće u Evropu- ali da bi podučavali  naše profesore engleskog jezika ili gostovali na fakultetima! Sigurno ih nećete naći gde se hvale „stranim“ predavačima!
   Postoje i oni koji tvrde da su tu već “godinama” i da je to njihova prednost, ali samim isticanjem godina postojanja, a ne rezultata rada, sebe su odali kao neuspešne metuzaleme koji ništa nisu unapredili ni poboljšali za sve te godine! Pitanje je koliko knjige od pre 20-30 godina odgovaraju savremenom engleskom jeziku.
    Naravno, jedino cene su u skladu sa godinama “rada” ili angažovanjem “native spreaker-a”- ogromne i duge cifre, ali uzaludno bačene i godine i novac !
   Uzor našoj školi u radu su britanske škole jezika, koje postoje onoliko dugo koliko pružaju kvalitet, a shodno tome rastu i razvijaju se ili nestaju! One se registruju pod Ministarstvom prosvete UKGB, dobijaju potvrdu kvaliteta, registracioni broj i u toku godone imaju više inspekcija.
   Naš zadatak, naša misija je da omogućimo da ogroman broj polaznika koji želi da nauči engleski jezik u Srbiji, pohađa kurseve na najbolji mogući način, po najpristojnijim cenama u toku cele godine, sa najboljim profesorima  -  da ljudi zaista  nauče jezik i da onda daju preporuke dalje.
    Naš cilj je da model naše nastave, ideal naše škole izbije u prvi plan i da time istisnemo svaki nekvalitet i razobličimo svaku prevaru na polju učenja engleskog jezika.
    Želimo da damo nadu našim ljudima da je za Srbiju još uvek moguće da se digne iz pepela srama, da uhvati korak u nauci, tehnici, diplomatiji, obrazovanju - a za takav preokret  je potrebno kvalitetno znanje engleskog jezika! I taj preokret ne mora trajati godinama - zahvaljujući ubrzanom učenju šanse postoje za svakog - bez obzira na godine!
     Naša škola tako politikom umerenih cena za uslove poslovanja u Srbiji, a najvišim kvalitetom svakog dana prosperira i to najviše naučno: putem bogate prakse i analizom uspešne nastave! “Pametna” škola uči sa svojim đacima, sluša njihove potrebe i mišljenja, posmatra, analizira, menja, hrabri, pomaže i poklanja..
    A oni koji imaju za cilj da samo profitiraju, brzo nestaju- jer škole bilo privatne, državne, male ili velike NISU KASAPNICE GDE SE ZA 380 DINARA DOBIJE 1 KG MESA, I TAČKA - TO JE TO!
     Škole su mesta za obrazovanje ljudi, pa iako oni plaćaju troškove obrazovanja- naša ljubaznost, posvećenost i znanje nisu na prodaju! Mi profesori to prosto trebamo da imamo u sebi, da pružamo pažnju i predajemo znanje. Jedini je naš zahtev da Vi naučite jezik i da nas slušate, da nam pomognete da Vas razumemo, da nas poštujete i uvažavate na osnovu našeg truda!
   Tako dakle dolazimo na glavne principe postojanja i rada škole Britanika: red, rad, disciplina, stručno usavršavanje kadra koje je neprekidno, kvalitetna nastava uz kontrolu rezultata i odgovornost profesora za Vaš uspeh, kvalitetna i dokazana literatura uz obilje dodatnih usluga škole da bi Vam omogućili što bolje rezultate uz manje birokratije i pristojne cene ALI IZNAD SVEGA HUMANOST! I to upravo tako i nikako drugačije garantujemo za bilo kog polaznika škole Britanika, pa bio on kraljević ili prosjak!
      Međutim, iako smo dosta dugo krčili svoj put sa nesvakidašnjim i veoma savremenim ubrzanim kursevima, još uvek mnogi razmišljaju, čini im se sigurniji put koji traje godinama do željenog znanja. Iako je ubrzano učenje u svetu sasvim uobičajena praksa za podučavanje odraslih, i svih onih kojima engleski nije hobi, već potreba i uslov za posao ili studije, kod nas još uvek postoje “neverne Tome” i oni koji misle da otezanjem učenja na više meseci ili godina mogu da postignu bolje rezulta.
          Sve što misliš da ćeš postići za 6 meseci tempom jednog ili dva časa nedeljno - možeš da naučiš i pre ćeš naučiti za 20 dana SVAKODNEVNOG RADA uz dvočas od ponedeljka do petka!
          Za one koji govore o pohađanju kurseva godinama, evo malo poređenja: za 6 nivoa koji se cepaju na 12 kurseva od po  6 meseci,  prostom matematikom dobijemo to da ako bez prekida idete nivo po nivo ovim tempom, Vama treba  ČITAVIH 6 ( ŠEST!!!) GODINA učenja do Advanced nivoa. Možda se nekom ko ima 10, 11 godina ne žuri pa je ovaj plan u redu, ali za odrasle ovo je besmisleno! A pri tom Vi ne dobijete nikavo ekspertsko znanje- već isto ono što naši đaci dobiju za godinu i po dana! Moj je predlog da onda ipak upišete studije engleskog jezika, koje traju pet godina, a iako ih I ne budete pohađali redovno, opet ćete više naučiti- ako Vam je već cilj da jezik učite natenane!
   Vremenski okvir u koji stavljamo jedan zadatak, odnosno  učenje je jedna od velikih tajni uspeha ubrzanog učenja: povezanost materije i eliminacija procesa “zaboravljajnja”. Psihologija je još šezdesetih godina dokazala da je pamćenje sve manje, što je veći razmak između lekcija koje se uče.
    Taj princip nam je poznat iz života: znamo da se lek pije svakog dana dok ne ozdravimo, da vežbamo svakog dana ako hoćemo da budemo u vrhunskoj formi, da nam deca uče svakog dana još od sedme godine, da studenti imaju predavanja svakog dana, da vožnju učimo intenzivno mesec dana - i sve nam je to normalno... ali savladati jedan kurs za dvadeset dana?
    Čak i sada kada znamo da za 6 meseci (tempom od dva puta nedeljno čas) ne dobijate ni veći broj časova, niti obimniju knjigu, pojedinci i dalje posmatraju ubrzano učenje kao nešto skraćeno, ofrlje, nepotpuno, nemoguće - jednom rečju kada PREDRASUDE i nelojalna konkurencija ovladaju razumom, tu je kraj argumentima i rezultatima! Mi smo se ipak radom izborili sa predrasudama: svojim rezultatima i preporukama koje već kruže od čoveka do čoveka!
     Najsimpatičniji komentar jednog “nevernog Tome” bio je :
“Da, naučio sam brzo, ali se bojim da ću brzo i zaboraviti...” ali se posle mesec dana u inostranstvu nije vratio u našu školu da bi ponovo učio isti kurs zato što je sve zaboravio, već da bi upisao viši kurs. Posle uspešnog drugog kursa ponovo za 20 dana kupio “Adore” čokoladice za čitavu školu, i služio osoblje, profesore i đake, ubeđujući i nove kandidate u hodniku da ne idu ni u jednu drugu školu!
      Sigurno je da ogroman broj naših đaka, zajedno sa njihovim rezultatima na kraju, najbolje govore o našem iskustvu. U radu sa ljudima, iskustvo se ne meri “godinama i godinama postojanja” u kojima godišnje upišete svega 50 polaznika, a pitanje je koliko njih izađe sa znanjem ? Kao i u medicini: ne može se objaviti da je operacija uspešna, a pacijent mrtav!  Rezultat učenja mora biti znanje!
      Zato je škola “Britanika” usavršila ne samo ubrzano učenje, kadar i literaturu, već i menadžerski deo prati stručni tim u svemu. Uprava škole se stara za rezultate rada, odnos osoblja prema Vama, kontrolu kvaliteta nastave i konstantno unapređenje usluga!
      Na svetskim skupovima stručnjaka, u Londonu, Berlinu, Aberdinu, Sofiji, Egziteru, Solunu, Ankari - tamo gde smo mi  predstavili školu “Britanika” i našu GSD-metodu, ovih “eksperata” iz podruma i paučine stare slave nigde nije bilo!
      Pitajmo se onda sa pravom gde su se to silni eksperti  za engleski “napili” znanja?
      Zbog takvih nama i dolaze ogorčeni ljudi koji godinama pohađaju kurseve, a da ništa nisu naučili. Oni misle da su antitalenti, “stari” za učenje, a oni  isfrustrirani neuspehom čak zovu sa namerom da vređaju “učenje za dvadeset dana - ha, ha, ha !” ali kada im zaista zatreba znanje, i kada upitaju poznanike gde su naučili engleski, dolaze upravo do nas!
      Tada se naravno ispostavi da su  prethodnu školu birali zato što im je blizu kuće, zato što je jeftina, zato što je besplatna (sekte!!!), zato što im  je preduzeće platilo, zato što je škola lepa,  ili je skupa, reklamira se na TV, bilbordu, škola dugo postoji...
        Ali, ako nešto birate samo po izgledu ili zato što neko  udovoljava Vašim željama, a ne prema realnoj situaciji, onda normalno da mnogi nisu ništa naučili bez obzira koliko su kurseva pohađali i da su pri tom izgubili godine strpljenja, truda, da su izgubili elan, volju pa na kraju i želju da uopšte nauče engleski jezik!
            Nadamo se da ste uvideli koliko je bitno da znate sve o nama, da tačno znate u kakvu se školu upisujete i da je za Vas bitnije da je škola kvalitetna i pouzdana, nego to da li škola ima masažera koji Vas tretira dok pišete, šofera koji Vas vozi kući, profesora koji Vas pušta da ne radite domaći jer je Vama tako lepše. Jezik jeste zabavan, i učenje jeste lepo, ali  kurs nije hobi ni  lakrdija!

No comments:

Post a Comment